Geen categorie

Homemade crackers

  • By
  • 7 maart 2018

Ik geef toe, dit ziet er misschien wel erg ‘quinoa kutterig’ uit, maar ik bedoel, je eigen crackers maken, hallo? Next level!
We zijn tegenwoordig allemaal of van het super healthy gebeuren of van het snelle werk. Nou, laat dit nu net een recept zijn met het beste van beiden. Gezond en makkelijk om te maken.

Wat heb je nodig voor +/- 8 crackers

Ingrediënten
– 125 gr gebroken lijnzaad
– 50 gr zonnebloempitten
– 50 gr pompoenpitten
– 50 gr cranberry’s*
– 25 gr sesamzaad
– 1 tl zeezout
– 200 ml water

* Mocht je cranberry’s te zoet vinden, of niet lekker vinden, kan je deze er uit laten en het water aanpassen naar 180 ml water

Bereiding
Verwarm de oven voor op 180 graden en bekleed alvast een bakplaat met bakpapier.

Hak de cranberry’s in kleine stukjes en voeg dit samen met de rest van de ingredienten inclusief het water in een grote kom. Laat het geheel ongeveer 30 minuten rusten zodat het vocht goed er in kan trekken.

Na 30 minuten is het mengsel een dikke massa geworden en kun je het verdelen over de bakplaat. Spreid het zo uit dat er een rechthoek op de plaat ontstaat. Leg vervolgens nog een vel bakpapier er over heen en druk het met een deegroller (of met je handen) goed aan zodat het overal een gelijke hoogte heeft. Verwijder vervolgens het bovenste vel bakpapier en bak de crackers 30 minuten in de oven.

Snijd de crackers na het bakken in gelijke stukken en laat ze afkoelen.

Mochten de crackers niet droog genoeg zijn, kun je ze omkeren en nog even in de oven verwarmen. Hierdoor wordt de onderkant ook mooi en knapperig.

Crackers zijn te versieren met van alles. Keuze is reuze zullen we maar zeggen. Van kipfilet tot aan hutekase met tomaat tot aan Nutella(!). It’s all about the balance right?

No Comments Found

Leave a Reply