Daily faye

PLOG: Zákynthos #2

• By
  • 31 augustus 2018

We zijn weer terug in Nederland! En normaliter  zouden we zeggen “Jeetje, wat is dat snel gegaan”, maar dit keer ging het voor ons gevoel best langzaam. Dit had alles te maken met een zieke baby die totaal niet in haar hum was en volle bak aandacht nodig had. Nu hebben kids dat altijd, alleen nu nét even meer. Een vakantie met (kleine) kids is niets meer dan hetzelfde wat we altijd al deden maar dan op een andere plek. Nee, ik lieg. Het is nog een tikkeltje pittiger én vermoeiender.

Nu is het allemaal niet zó dramatisch hoor. Het zei zo, en het komt zoals het komt. We hadden ons alleen de vakantie iets anders voorgesteld. Anderzijds waren we ontzettend blij dat het nu gebeurde, tijdens de vakantie met onze familie erbij, want nu hadden we een hele hoop handen die ons hielpen. En daar zijn we meer dan dankbaar voor! Zo hebben we toch tussen de bedrijven door kunnen genieten van en met elkaar.

Stiekem een hele hoop bloemetjes plukken. Dyem neemt het ruim zeg maar..

Papa even een momentje met zijn twee oudste meisjes

Maez lag lekker te slapen en wij namen de meisjes even mee om een stukje te wandelen. Wij hebben tijdens de vakantie de app: MAM babyfoon gebruikt zodat we gewoon bij het zwembad konden zitten, bij het restaurantje op de hoek konden eten en zoals nu, een kleine wandeling konden maken! Dikke vette tip dus.

De laatste dag dat we de auto hebben, en we gaan in de avond naar Zákynthos stad. Er blijkt een speciale feestdag te zijn waardoor het rete druk is. Terugweg, wat normaliter 15 minuten is, hebben we een leuke 1,5 uur over gedaan. Wij gaan eens weg hoor!

Het is ontzettend druk, maar er hangt wel een onwijs gezellige sfeer. Er staat een mega groot overdekte markt met zat eetkraampjes. We eten lekker op een stoepje, bij de haven.

Kijk deze meiden nou staan. De 4 van de 6 nichtjes. Kunnen niet met en zonder elkaar. We sluiten de avond af met een hele hoop vuurwerk. Stom genoeg geen foto’s van gemaakt! Wel hebben we met open mond staan kijken.

De volgende dag lunchen we aan het strand. En hoewel Maez de hele vakantie al niet helemaal zichzelf was, merkte we vandaag dat ze warmer werd en meer wilden slapen…

We besluiten de volgende ochtend toch maar even langs een dokter te gaan. Ze blijft naar haar oren grijpen, veel huilen, koorts en nog slechter slapen.  De dokter verwijst ons direct door naar een kliniek waar ze haar wederom van top tot teen onderzoeken. Ze geven aan dat ze geïrriteerde oren heeft, gelukkig niet ontstoken en volle luchtwegen. Ze krijgt antibiotica, neus en keeldruppels en ibuprofen. De bezoekjes en onderzoeken heeft bij elkaar een halve dag geduurd en Maez is kapot. Gelukkig konden onze andere meisjes gewoon lekker bij het zwembad blijven en hebben zij er niks van meegekregen.

De grote meiden hadden bij opa en oma gedoucht zodat Maez rustig kon slapen. Toen ik beneden kwam en Dyem aan zag komen lopen dacht ik echt jeetje ben ik toch trots op dat meisje. Ze had zelf haar haren gedaan! Oh en spoiler.. ze wilde mega graag haar ‘back to school’ outfit mee, en heeft ze dus aan. Maar binnenkort hier meer over.

2 van mijn grote liefdes.. My luck!

De tweede helft van de vakantie hebben we een stuk minder foto’s gemaakt gedurende de dag omdat we veel met Maez bezig waren. Vaak ‘s avonds dacht ik Oja, wel leuk even een fototje. Dan krijg je dit, lekker romantisch op het balkon met onze keuken op de achtergrond.

En even een paar zogenaamde spontane foto’s want gij mot wel een bietje content creëeren hé!

En we komen uit de jungle..

De laatste paar dagen van onze vakantie hebben we veel bij het appartement doorgebracht. Dit zodat Maez haar slaapjes gewoon kon doen in het appartement, want ze was veel sneller moe en deed langere slaapjes.

Onze laatste avond op het eiland gebruiken we om even wat foto’s in te halen!

Vond ie leuk, wijzen alsof ik zwanger was… Ja van een foodbaby! Ook geen gemaakte foto’s hoor. Iets met ‘tatta’s be like..’

M’n duifje

Stiekem toch ook wel blij dat we naar huis gaan!

De terugvlucht kreeg van ons een 9! Ze heeft 2 keer geslapen, en toen ze wakker was was ze ook gewoon lekker rustig. Alsof ze wist dat we naar huis gingen want bij het landen kreeg mevrouw babbels en leefde ze helemaal op!

En ik sluit de plog af met deze twee mensen. Opa en oma, zijn ouders en mijn schoonouders. Wat hebben we het getroffen met ze. En wat zijn we dankbaar voor hun eeuwige steun en liefde. Wij kunnen alleen maar hopen dat we ooit zulke opa en oma mogen worden, en de 35 jarig huwelijk mogen halen.

Ondanks dat de vakantie niet helemaal zo is verlopen als dat we hadden gehoopt, hebben we toch weer mooie, leuke en grappige momenten mogen verzamelen. En hoewel ik de laatste paar dagen zei dat ik het prima vond om weer naar huis te gaan, mis ik het nu stiekem toch wel weer als ik de foto’s bekijk. Want dit smerige weer is toch niet iets waar je vrolijk van wordt! Op naar het verlangen van onze volgende vakantie….