Wat eten zij

Jordi Wille

  • By
  • 18 december 2017
We hebben allemaal wel van die periodes dat we even wat minder gemotiveerd zijn om gezond te eten. Dat de inspiratie ver te zoeken is en alleen het telefoonnummer van de plaatselijke chinees voor de hand ligt. Maar hebben de grootste ‘healthy food’ liefhebbers dit ook? Grijpen zij ook wel eens naar een ‘smerige’ hap? Of zijn zij echt altijd zo jaloersmakend bezig en kunnen wij niks anders doen dan kwijlen en hopen dat ze in te huren zijn? Deze week trappen we af met niemand minder dan Jordi Wille. Ik bewonder zijn levensstijl enorm en als ik met kerst de helft van zijn motivatie krijg ben ik een blij mens.

Wie, wat, waar?
Ik ben Jordi Wille (36), woonachtig in Amsterdam, trotse papa van Jada en Lennox, en gepassioneerd health & fitness professional. Als persoonlijke coach en trainer help ik mensen met een drukke agenda fit, sterk en vol zelfvertrouwen door het leven te gaan. Dit doe ik met een visie waarin voeding, (kracht)training, stress beperking en een positieve mindset centraal staan. Geen (crash)diëten, fitness gimmicks of ‘magic pills’. Maar no-nonsense coaching methodieken die voor een duurzaam resultaat zorgen en gebaseerd zijn op de laatste wetenschap en best-practices. Naast mijn werk hou ik ervan om nieuwe food spots en coffee bars te ontdekken en ben ik een echte family man.

Zondag
Zondag is voor mij echt een dag om bij te komen van een drukke week en mijn aandacht bij het gezin te hebben. We gaan meestal eerst chill ergens ontbijten en vandaag gaan we naar de Corner Bakery. Hier kies ik een yoghurt bowl met fruit en granola. Deze is echt mega en geeft me lang een verzadigd gevoel. Na een wandeling in het Amsterdamse Bos eten we een home-made linzen soep. Ik doe er nog wat gekookte zilvervliesrijst en sambal doorheen voor een extra ‘bite’. Daarbij zorgt de combinatie van peulvruchten en granen (rijst) voor een volwaardige eiwitbron. Top als vervanger van vlees! Ik neem later nog wat soep en sluit de dag af met een paar dynamische stretches en (een poging tot) meditatie.

Maandag
Deze week staan de opnames gepland voor een project van Rico Verhoeven waar ik aan meewerk ( @thewinnersworkout ) Omdat ik niet weet wat er op locatie te krijgen is qua voeding heb ik gisteren al mijn lunch en wat gezonde snacks voorbereid. Mijn ontbijt is een Super Shake van spinazie, boerenkool, banaan, avocado, havermout en plantaardige proteine poeder (ekopura). Super snel klaar, vol belangrijke voedingsstoffen en verassend lekker! In de middag eet ik de lunch (Mexicaanse salade) die ik heb voorbereid. De opnames lopen uit en we eten op locatie een wortel stamppot met een sucadelap. Prima diner na een lange dag hard werken! Tussendoor heb ik wat van mijn meegebrachte snacks gegeten (gekookt ei, paprika met hummus dip en wat amandelen).

Dinsdag
Ik start de dag met havermout met appel, cashewnoten, plantaardige proteine poeder en kaneel. Met dit stevige ontbijt trek ik hem gemakkelijk door tot de lunch. Op locatie worden er broodjes bezorgd en ik kies voor volkoren zuurdesem met extra gerookte zalm. On-the-side eet ik een paprika die ik nog over had van gisteren. Ik streef er altijd naar om bij de meeste maaltijden een portie groente te eten. Belangrijk voor de vezels, vitamines en mineralen! Wanneer ik ´s avonds thuiskom is er een lekkere kip-pesto maaltijdsalade voor me klaargemaakt. Tussendoor eet ik blauwe bessen en een paar walnoten. Ik koop noten trouwens altijd ongebrand en ongezouten. Na het diner doe ik thuis een korte, intensieve workout (de gym zit er deze week door het drukke programma). Na de training neem ik nog een proteïne shake en een banaan.

Woensdag
Mijn ontbijt is vandaag weer een Super Shake. Deze keer met spinazie, bleekselderij, bramen, blauwe bessen, pompoenblokjes, havermout en plantaardige proteine poeder. Ik maak wat extra zodat ik dit mee kan nemen als tussendoortje op de set. Gisteren konden we onze bestelling voor de lunch doorgeven. Hoewel een aantal voor een vette hap ging heb ik toch gekozen voor een salade met tonijn. Het is echt niet zo dat ik nooit iets eet waar ik echt trek in heb maar áls ik snack dan moet het wel de moeite waard zijn. Choose your battles wisely! Door het drukke schema vergeet ik tussendoor te eten maar ik haal de schade in door een ruime portie Chili Sin Carne met rijst te eten bij het diner.

Donderdag
Vandaag heb ik zin in eieren en deze wok ik met een zak voorgesneden Japanse groenten in wat kokosolie. Zo klaar en weer een bom aan nuttige voedingsstoffen! Mijn lunch is een zuurdesem broodje met extra kip en een kleine salade erbij. Tussendoor nog 2 blokjes pure chocolade (85% cacao) en een appel. In de avond heb ik een meeting bij Kip van het Spit en ik bestel een halve kip met een salade en friet (deze vind ik namelijk top). Ik vergeet trouwens te zeggen dat ik elke dag ongeveer 8 glazen water, kruidenthee en koffie (max 1-2 per dag) drink. Hydratatie is zo belangrijk om goed te blijven functioneren. Dat wordt vaak nog onderschat.

Vrijdag
Mijn ontbijt is dezelfde Super Shake als maandag. Als iets goed is waarom zou je het dan veranderen? Hou het makkelijk voor jezelf! Als lunch eet ik wraps met garnalen en groente die ik vanochtend voor vertrek nog even snel heb voorbereid. Tussendoor nog wat rauwe amandelen en onderweg naar huis een banaan. Bij thuiskomst doe ik weer een korte, intensieve workout. Daarna eet ik een maaltijd met kabeljauw, sperziebonen en krieltjes.

Zaterdag
We gaan deze ochtend naar de premiere van de film ´Ferdinand´ en zitten daarom met het hele gezin al om 9.00 uur in de auto naar Bergen op Zoom. Ik heb snel wat gezonde pannenkoeken van banaan, ei, havermout, plantaardige proteine poeder en kaneel gemaakt voor onderweg. Na de premiere belanden we in Rotterdam bij Little V voor een uitgebreide Vietnamese lunch / diner. Ik eet gegrilde lamskoteletten met groenten en rijst. Daaromheen snack ik nog wat spring rolls, loempia´s en andere bites. In de avond heb ik nog wat trek en eet ik wat Griekse Yoghurt met blauwe bessen.

No Comments Found

Leave a Reply