Wat eten zij

Bo Birekoven

  • By
  • 30 januari 2018
We hebben allemaal wel van die periodes dat we even wat minder gemotiveerd zijn om gezond te eten. Dat de inspiratie ver te zoeken is en alleen het telefoonnummer van de plaatselijke chinees voor de hand ligt. Maar hebben de grootste ‘healthy food’ liefhebbers dit ook? Grijpen zij ook wel eens naar een ‘smerige’ hap? Of zijn zij echt altijd zo jaloersmakend bezig en kunnen wij niks anders doen dan kwijlen en hopen dat ze in te huren zijn? Vandaag een kijkje in de keuken van een sportliefhebber, maar ook zeker een ‘lekker eten’ liefhebber. Bo Birekoven lijkt een prima balans te hebben gevonden. Doe mij die ook maar!

Wie, wat, waar?
Ik ben mama van twee boys, Dex (4) en Nox (2). Mike is mijn vriend, want hij heeft mij nog steeds niet ten huwelijk gevraagd. Verder geen druk hoor schatje! Eigenlijk ben ik ‘huisvrouw en -mama’ maar omdat ik het zo leuk vind om anderen fit te mogen en kunnen maken (en houden) heb ik van mijn hobby mijn werk kunnen makenTrainen bij Bo Ik geef bootcamp- en hardlooptraining, daarnaast nog personal training en heb ik een eigen detox programma met kant en klare sappen en soepen. Door de week is het in de ochtend altijd spitsuur voordat Dex naar school gaat. ‘s Middags en ’s avonds eten we heerlijk kneuterig thuis aan tafel. Mike komt altijd thuis tussen de middag.

Maandag
Ik start de dag met een home made cappuccino met biologische koeienmelk, soyamelk of oatly haver barista editon. Heb ik trek in brood, wordt het brood. Trek in rijstwafels, dan rijstwafels. Beleg is vaak hummus met daarop kipfilet of rookvlees. Broodje roomboter/hagelslag is ook een favoriet. Verder drink ik de hele ochtend/dag groene thee, die van Clipper is mijn favoriet, of water. De middag eet ik een tosti met kaas en dip hem in de mayo. Ik ga nog een rondje hardlopen van 5 kilometer. ’s Avonds maak ik een curry met veel groenten, bio kip en zilvervliesrijst. In de avond eet ik nog een halve reep Tony op. Gewoon melk, geen puur dat vind ik net karton.

Dinsdag
Nadat ik de kids weg heb gebracht rijd ik door naar CrossFit. Ervoor eet ik alleen een banaan. Na de training neem ik een eiwit-ijs-koffie met notenmelk. In de vriezer heb ik veel kant en klaar maaltijden liggen van Muscle Meal. Tussen de middag neem ik er een. Hoog in eiwitten en veel groenten, ideaal! In de middag heb ik snack-trek en scheur met Dex en Nox samen een zak chips open en neem daarbij een blikje Cola Zero. De avond heb ik pasta gemaakt met home made saus, gehakt en spekjes van de vegetarische slager, volkorenpasta en veel groenten. ’s Avonds maak ik nog twee kiwi’s en een appel.

Woensdag
Deze ochtend heb ik een schoonheidsbehandeling. Ze meet mijn huid waar maar liefst 80% vocht in zit. Dat is hoog wordt mij uitgelegd, dat veel water drinken werpt dus zijn vruchten af! De ochtenden en middagen zijn vrij standaard betreft eten. De avonden zijn bij mij altijd een uitdaging, ik krijg meestal trek rond 20:00. Als ik met een knorrende buik ga slapen is het gegarandeerd een rot nacht. Ik maak dan dus altijd nog eten, dit kan een broodje zijn of toastjes/cracotte met lekkers. Favoriet is mijn naturel nacho chips met gesmolten kaas uit de oven. Heb ik nog een avocado liggen dan maak ik daar een dip van met een bosui en Herbamare van A. Vogel. Heerlijk tijdens onze Netflix avonden.

Donderdag
Ik start de dag met een smoothie van mijn detox programma. Ik breng Dex naar school en Nox naar opa en oma in Alkmaar want ik ga een paar uur leren in de bieb. Eerst langs Anne en Max voor een cappuccino en broodje hummus avocado, dit bestel ik daar standaard. Laptop mee en mijn eetschema voor lieve Faye tikken. Ik volg een thuisstudie natuurvoedingsdeskundige. Super interessant! Het nadeel aan een thuisstudie is dat je zelf je tijd moet indelen, dat is nogal een uitdaging met twee kleine kindjes en een vriend die veel werkt. Ik heb drie jaar de tijd om de studie te behalen, ik ben op de helft. ’s Middags thuis warm ik een tomatensoep op van De kleine soepfabriek. Vanavond eten we boerenkool, van eigen teelt. Ik neem niet zoveel omdat ik nog ga sporten. Na mijn hot yoga les neem ik nog een shake van kokoswater, scoop collageen van Niche4Health en blauwe bessen. Dit is mijn favo, vind het net een milkshake!

Vrijdag
Ik heb trek in brinta dus dat eet ik deze ochtend. Back to vroeger, heerlijk! Ik maak het aan met rijstmelk. Ik geef deze ochtend bootcamp training en daarna een personal training. Ik heb een eiwitshake mee voor tussendoor. Als lunch eet ik een maaltijd van Muscle Meal, kip met groenten vandaag. In de middag vergeet ik wat te eten en zit met een kop verse muntthee bij zwemles van Dex. Vanavond willen de mannen snacken en ik kies voor een patatje speciaal en een kaassoufflé. In de avond eet ik nog een sinaasappel.

Zaterdag
Ik start de dag met een paar rijstwafels met hummus en groene thee. Rond half elf neem ik nog een groene sap uit de sap centrifuge: 1 groene appel, twee stengels selderij, halve limoen en een halve komkommer. Daarna geef ik een personal training.Als lunch neem ik twee broodjes. Klont roomboter erop en pastrami met wat piccalilly. En een gekookt ei. Verder neem ik vandaag nog een eiwitshake van OrangeFit. Ik maak voor de avond pompoensoep en bak stokbrood in de oven, voor erop heb ik allerlei lekkers gehaald.

Zondag
Om 9:00 start mijn bootcamp groep, daarvoor eet ik snel een broodje. Flesje water mee. Het is zo fijn om zo vroeg je dag te starten met sport, de rest van de dag voel je je fit. Omdat ik denk dat het een mooie aanvulling is op mijn voeding en ik veel sport, gebruik ik voedingssupplementen. Ik neem magnesium, zinc en B6, omega 3, vitamine D3, L-glutamine poeder, probiotica, collageen, en een multi max. Ik neem het naar behoeften en op gevoel. Niet elke dag alles, wel dagelijks iets.
In de middag eet ik een pannenkoek met kaas bij het Duinvermaak in Bergen. En ’s avonds bestellen we Thais, kip met cashew, mijn favo!

 

No Comments Found

Leave a Reply